Dr. Enyedy Andor Református Általános Iskola, Óvoda és Bölcsőde

Határtalanul 2018.

Iskolánk, a Dr. Enyedy Andor Református Általános Iskola sikeresen pályázott a szomszédos országokba irányuló tanulmányi kirándulásra.
Ennek eredményeként (pályázati szám: HAT-17-01-2017-00567) a Határtalanul programban vettünk részt, aminek keretében 2018. június 1-4. között  négy csodálatos és egyben felejthetetlen napot töltöttünk Erdélyben.

Az utazás lehetőséget adott arra, hogy megismerjük a határainkon túl élő magyarok életét, történelmét, hagyományait. Az utazást komoly előkészítő munka előzte meg. Prezentációkat készítettünk történelemből, földrajzból és irodalomból. Műsorral készültünk, melynek keretében bemutattuk Mezőcsát múltját és jelenét. Ízelítőt adtunk hagyományaiból és népművészetéből. Tanulóink református iskolánk történetéről és mindennapi életéről számoltak be.

2018.június 1-én reggel 6-kor indultunk útnak egy kényelmes autóbusszal. Hosszú utunk során elsőként a történelmi Erdély határán Királyhágón álltunk meg, ahol fotókat készítettünk és gyönyörködhettünk a táj lenyűgöző szépségében. Majd folytattuk utunkat a kirándulás legtávolabbi pontjára Tordára, ahol idegenvezetőnk kíséretében rövid túrát tettünk a Tordai- hasadékban. A sziklafalak között sétálva megismerkedtünk Szent László király legendájával is. Utunk következő állomásaként Gyulafehérvárra látogattunk. A vár területén áll az a XIII. század végén épült román stílusú templom, melyben sok híres magyar nyugszik, többek között Hunyadi János. Tiszteletünket koszorúzással fejeztük ki a híres törökverő síremléke előtt. Este érkeztünk Dévára, ahol 2 éjszakát töltöttünk. A Szent Ferenc Alapítvány házában szálltunk meg, este és reggel közösen étkeztünk a helyi gyerekekkel. Kellemes, barátságos fogadtatásban volt részünk. A második napon Marosillyére kirándultunk. Itt Bethlen Gábor szülőházában egy rendhagyó történelemórán vettünk részt. A gyerekek reneszánsz kori ruhákba öltözhettek, majd megnéztük azt a dokumentumfilmet, ami az épület felújításának mozzanatait tárta elénk. Képet kapva Böjte Csaba ferences rendi szerzetes embert próbáló tevékenységéről. Az általa létrehozott gyermekmentő szervezet célja az Erdélyben élő nehéz sorsú gyermekek felkarolása. Mindezek mellett a magyarság értékeinek megmentésén fáradozik. Munkájára Isten áldását kérjük.
Ezt követően utunk Vajdahunyad várába vezetett történelmi ismereteink gyarapítására. Csoportokban, érdekes feladatmegoldás közben barangoltuk be a várat. Vajdahunyad után Csernakeresztúron álltunk meg, itt megnéztük a helyi tájházat és megismerhettük a bukovinai székelyek történetét is. Késő délután érkeztünk vissza Dévára, ahol az alapítvány egyik diákja mutatta be a kolostort, és beszélt az itt élő gyermekek hétköznapjairól. Megismerhettük a kolostor belső elrendezését, majd átadtuk ajándékainkat a kis lakók számára. Majd ?magos Déva várának? bevételére indultunk, ami mindannyiunk számára feledhetetlen élmény volt.
Másnap reggel elbúcsúztunk Dévától és utunk Máriaradnára vezetett, ahol a kegytemplomot néztük meg. Betekintést nyerhettünk a vasárnapi szent misébe. A templomkert árnyas fái alatt csoportmunkában címereket rajzolhattak és festhettek a gyerekek. Miután megpihentünk Arad városa következett, ahol kegyelettel hajtottunk fejet az aradi vértanúk emléke előtt. Városnézésünk során megkoszorúztuk a Tűzoltó téren álló monumentális Szabadságszobrot. Megnéztük Arad legimpozánsabb épületeit: a Városházát, a Minorita templomot és a Kultúrpalotát.
A belvárosi séta után Nagyszalontára indultunk a város legnevezetesebb szülöttének ,Arany Jánosnak az emlékhelyeit néztük meg: a Csonka tornyot, az itt található múzeummal és kiállítással. Ellátogattunk Arany szobrához, természetesen itt is elhelyeztük koszorúinkat. A nap végén Nagyszalontán szálltunk meg, ahol az alapítvány házaiban nagy szeretettel fogadtak minket. Ajándékaink átadása után finom vacsorát fogyaszthattunk el vendéglátóink jóvoltából. Reggel Arany Juliska sírjánál tartottunk megemlékezést, majd elindultunk utunk utolsó állomására Nagyváradra. Lenyűgözött mindannyiunkat a város szépsége. A város központjában található Várad egyik legszebb eklektikus épülete a Saspalota, mely ma szállóként működik. Megtekintése alkalmat adott arra, hogy megismerkedjünk a szecesszió stílusjegyeivel. A város nevezetes épületei után a Holnap irodalmi társaság tagjainak és Ady Endrének a szobrát tekintettük meg. Látogatást tettünk a Római Katolikus Püspöki Székesegyházba, mely barokk stílusban épült. Orgonája Mária Terézia ajándéka. Itt őrzik Szent László királyunk koponyacsontjának egy kis darabkáját, bronzszobra pedig a bazilika előtt áll.
Utunk végén örömmel érkeztünk haza Magyarországra. Erdélyi kirándulásunk során sok-sok ismerettel gyarapodtunk, ott tartózkodásunk életre szóló élményeket hagyott bennünk. Köszönjük a szervezők, vendéglátók, az idegenvezető és a sofőr áldozatkész munkáját.

Hajdu Eszter Erika
tanárnő

GALÉRIA 1. rész

GALÉRIA 2. rész

Étkezési térítési díj - pótnap

Kedves Szülő!

Az étkezési térítési díj befizetésének pótnapja:

2018. szeptember 28. (péntek) 8:00-11:00

A térítési díj szedése az intézmény konyháján, az ÉTKEZŐ részben történik.

Kérjük, hogy aki az étkezési térítési díjat eddig még nem fizette be, ezen a napon szíveskedjen megtenni.

Nagyon örülünk annak, hogy a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács illetékes szakmai bizottsága iskolánk Tehetségpont működési kérelmét elfogadta.
Ez az iskolánkban folyó tehetséggondozó munka elismerése.
  • Google Bookmarks
  • tumblr
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
ingyenes webstatisztika

A honlap a legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében sütiket használ. Az oldal böngészésének folytatásával hozzájárul ahhoz, hogy ezeket a sütiket böngészőjében tároljuk. Tudjon meg többet az oldalon használt sütikről.